The Martch of The Warrior Poets

Ik ben een liefhebber van muziek, dat is wel duidelijk, maar ik ben ook een muziekliefhebber die zelf ook wel wat op dat gebied kan, want ik bespeel niet alleen het keyboard en de gitaar, ik componeer ook mijn eigen songs die veelal in het New Age-genre vallen.

Deze songs neem ik dan in cd-kwaliteit op, waarna ik ze niet alleen op een cd, maar ook op het internet zet. Maar voordat ik dat laatste doe bedenk en maak ik eerst het ontwerp voor een hoes die volgens mij het beste bij een song past, en het ontwerp die je hiernaast ziet past volgens mij het beste bij The Martch of The Warrior Poets.

De song gaat over een paar dichters die in een fictief land leven. Dat fictieve land raakt in een oorlogssituatie met een ander fictief land verzeild, waardoor ook de dichters van de machthebbers het bevel krijgen om dienst te gaan nemen in het leger dat hun land moet gaan verdedigen. De dichters besluiten gevolg te geven aan dat bevel, maar dat gaat niet van harte daar de dichters helemaal niets met de oorlog te maken willen hebben.

Nadat ze hun militaire training hebben voltooid moeten ze naar het slagveld, waar een ware slachting op hen wacht, marcheren waardoor ze langzaam maar zeker al hun illusies verliezen, en daarom heb ik heel vaag op de achtergrond van deze print het gezicht van één van de dichters, die door zijn geopende mond een stille maar oh zo luide en pijnlijke angstkreet slaakt, getekend waarmee ik weer wil geven dat iedere oorlog niet alleen zeer zinloos, maar ook zeer kwetsend is.  

Reacties

Populaire posts