Ter Herinnering

We hebben al veel over haar en haar leven gelezen, want Anne Frank heeft tijdens de Tweede Wereldoorlog immers een wereldberoemd geworden dagboek bijgehouden. 

Hierdoor kan ik het mij voorstellen dat u zich afvraagt waarom ik dan zo nodig een print die op het dagboek van Anne Frank gebaseerd is moest maken. Ik kan daarover zeggen dat het dagboek van Anne Frank mij steeds weer inspireert tot het maken van een print, daar zij en al haar lotgenoten in de jaren 40/45 van de vorige eeuw door een overgroot deel van de toenmalige Nederlandse samenleving compleet in de steek werden gelaten.

Daarom moet ik er niet aan denken dat zoiets in de tegenwoordige tijd helaas nog steeds gebeurd, want ook heden ten dage worden er nog mensen aan de kant gezet omdat ze toevallig een islamitische of joodse achtergrond hebben.

Daarom vind ik dat we eens goed moeten kijken naar de waarschuwing die we van het verleden hebben gekregen, daarom vind ik dat we eens goed naar onze tegenwoordige samenleving moeten kijken, want we zeggen dan wel dat onze tegenwoordige samenleving een tolerante samenleving is, maar dat klopt volgens mij tóch niet helemaal. 

Reacties

Populaire posts