Kirk Douglas

Kirk Douglas, de vader van Michaël Douglas, is altijd één van mijn meest favoriete filmacteurs geweest, want hij had niet alleen een zeer wilskrachtig uiterlijk, hij had ook het talent om de rollen die hij speelde heel geloofwaardig bij het publiek over te laten komen.

In deze print is hij te zien in de rol van Vincent van Gogh, die één van mijn meest favoriete schilders is. Kijk goed in zijn ogen, en je ziet als het ware de totale wanhoop waarin Vincent van Gogh moet hebben verkeerd, omdat zijn kunst door de kunstliefhebbers die in zijn tijd leefden niet werd begrepen.

Kijk goed in zijn ogen, en je ziet ook als het ware de grote weerzin die Vincent van Gogh voor de toenmalige samenleving moet hebben gevoeld, daar hij toen door velen volgens mij niet voor "vol" aan werd gezien.

Nu ik naar deze print kijk moet ik terugdenken aan het lied "Vincent" van Don McLean, die met de prachtige tekst van dat lied de waardering aan Vincent van Gogh gaf die hij altijd al had verdiend want "This World Was Never Ment For One As Beautyful As You!"

Reacties

Populaire posts