Free At Last

Deze print heeft voor mij wel een zeer speciale betekenis, want ik liep in het jaar 2009 een zeer grote financiële schuld op waardoor ik genoodzaakt was om die schuld in maandelijkse termijnen af te betalen.

Dat was een zware last voor mij, maar ik had het aan mijzelf te danken, en daarom klaagde ik dan ook niet. In de maand februari van het jaar waarin we nu zitten deed ik mijn laatste maandelijkse afbetaling, en toen ik de laatste afbetaling met succes had volbracht begon ik direct met het ontwerpen van deze print.

De zwarte achtergrondkleur staat voor de duistere periode die ik tussen september van het jaar 2009 en februari van dit jaar doormaakte. Ik heb het woord Free in de kleur rood getekend omdat ik een brandend verlangen naar het eind van de afbetalingen voelde, waarna ik de volgende twee woorden in een lichtere kleur heb getekend, om daarmee weer te geven dat er een betere periode bij mij voor de deur stond.

Ik heb de zeer lange periode waarin ik de maandelijkse afbetalingen deed als een periode van gevangenschap ervaren, en daarom heb ik de letters dan ook van een streepmotief voorzien, want die strepen zijn als het ware de figuurlijke ketens die ik in die jaren heb gevoeld.

Reacties

Populaire posts